med-motEDS

Alla inlägg den 22 september 2014

Av med-moteds - 22 september 2014 21:21

Första dagen på intensivdelen av rehab.
steg upp m ungarna o hade ett rejält tryck i bihålorna. Tog rinexin o en del gult gegg tog vägen via halsen ner i magen o annat for m fart genom näsan in i näsduken. Lämnade barnen i skolan. Hem o åt frukost o trycket i huvudet koncentrera sig ffa på en punkt i höger pannhalva övrer högra ögats innerkant. Fick efter hand mer o mer ont.

Så ringde vc läkare F.H som ja nu har som min husläkare igen efter f-ledighet. Hon skulle komplettera p-tillståndet åt mig. Såg de som jätte positivt att ja fått detta krav o att de inte bara gjort ett avslag på ansökan.
bokade även in ett möte strax efter rehab för trolig vidare sjukskrivning osv. Fick 45minuter avsatt!!@

Körde via skolan m dotras brillor in till rehab. Idag träffade vi i princip hela teamet på morgonkvisten o sen var det smärtföreläsning med läkaren. St läkaren va oxå med liksom psykologen.
jobbigt att sitta på de stolarna i den salen. Satt ändå m kilkudde o en vanlig kudde i ryggen. Huvudvärken eskalerade trots ipren oxå. Käkade köttgryta där o filmades sen på arbetsterapin för o se ens positioner vid olika moment. Så som lyft, hämta på golv, i låda, i skåp. Gå lite samt sätta sig o resa sig på stol.
När ja kom hem åt ja äppelpaj o tog relpax p kröp ner i sängen. När barnen kom strax efter sa ja Hej o sen använde jag avspänning till att komma ner i varv o somnade en timme. Mådde inte toppen när ja vaknade heller.
missade pga detta att hämta läkarintyget åå vc. Får vänta tills imorgon.
Åt mat o fick besök av städerskan som hämtade nyckel.
Läste med o för dottern o fick godnattsagor av henne. Hon har svårt o somna nu om kvällarna... jobbigt!
I skrivande stund fick mannen ta över då min kropp smärtar för mycke nu.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards