med-motEDS

Alla inlägg den 7 september 2014

Av med-moteds - 7 september 2014 16:54

Efterkonstruerat innehåll...

Torsdag 4 september hmmm va d hände då?? Får ta fram mobilen- kalendern- mitt liv!

Jo just det, det var ju dagen som blev upp o ner... Tänk vad man kan röra till det, ställa till det med små enkla medel. O som om inte de räckte drog jag igång en migrän oxå som inte släppte av relpax utan ipren krävdes oxå. Är nog spännd o ev inflammerad i nacken nu:-(


Åter till kaoset:

För några veckor sedan ringde jag barnmottagningen o bokade ett åb till sonen, en sån där årlig besiktning. Tidsperspektiv mitt i min rehab egentligen så jag tänkte va taktisk o fixa det innan. Allt som minimerar kaos under rehab mottages gladeligen. Men så kaosade jag här istället.

Jo då tackade glatt ja till en tid 14.30 en torsdag o sa det var perfekt.

-Sen när blir 14.30 en torsdag perfekt? ja inte numera när dottern har ridning o vi lämnar 16 hemmifrån iallafall.

Sur son oxå för de första för ja behövde hämta tidigare i skolan o inte på vilken lektion som helst utan från TRÄSLÖJDEN!! Ja ja hade bearbetat honom runt detta o fått ett ok- check!!!

Att det kunde krocka med ridningen hade vi oxå löst, mannen fick ta arbetstidsförkortning en timme- Check!

Dottern slutar vid 13 o jag skulle dra 45 min senare, hon fick klara sig själv några timmar o accepterade- check!

MEN så vaknar jag torsdag morgon med snorig tös o kommer på- HELVETE!!

-vi röjde ju här hemma igår för att städerskan skulle komma 13.30 torsdag em....

HMMMM Visst hon skulle komma in för dottern va ju hemma. Men förkyld dotter ensam hemma m städerskan, nä tack det känns ju som rent utnyttjande av städeskan som barnvakt till krasslig unge, sånt är inte ok i min värld!

Grubbla på lösningar för till på köpet hade mannen fått sånt där årligt bu o bä möte inbokat just kl 13 just idag= han kunde inte köra hem tidigare.

Nä vad återstod, jo att ringa städerskan o berätta mitt fatala misstag o hoppas på att hon kunde boka om tiden!

Bästa städerskan ever skrattade lite gott åt mitt kaosande o sa bara XX lugn o fin de här löser vi! Ja kommer som vanligt. Ja tyckte på att dottern av ju faktiskt snorig o ja vill inte nyttja henne som barnvakt varpå hon svarar att de bryr hon sig inte alls om utan tycker mest de vore mysigt o va själv m min goa dotter.  

Ja tänk så lätt saker kan lösa sig när man har bra o härligt folk runt sig!


Hämtade hem en haltandes tös som trillat o drämt högerknä rakt i en sten o var svullen o blå. Fick lägga kudde under i soffan o ge alvedon. Då va de skönt hon fick sällis av städerskan <3

Fråga om vi skulle avboka ridningen, men de fanns ej på kartan trots hon hade synbart ont. 


Sonen fick dessutom en OK stämpel i rumpan o en mc feast burgare i magen efter läkarsamtalet då han betett sig ok, om än lite tonåringsaktigt disträ;-)


Hem till dotra o mannen  som hunnit ner o hämtat dotras första glasögon! Tjihooo lycklig tös!

For på ridningen. Knäet var bättre men en halv alvedon in case of. Hoppning stod på schemat idag o haon hade den lille svarte för 3e gången. De susade över banan i galopp! WOW!!! Första gången jag sett henne hoppa i galopp! Vilken tur att jag följde med, jag som övervägde att stanna hemma o vila. Fick dessutom detta på film- Minne!


Fredagen  vaknade jag stel o öm i kroppen. Säkert relpaxen från gårdagen som spelade in också. Blev stoppad av en mamma med reumatism som undra hur de va när jag stapplade fram;-) Vi kom o snacka en stund hon o jag o plötsligt kom jag på att jag faktiskt skulel träna kl9. Bråttom hem o byta om. Cyklingen var jobbig så nöjde mig med 6,30 min. Körde sen mitt nya program o de känns jättebra!

Fick avboka en tur i köpcentret med en god vän. Kroppen va för stel. Däremot kom hon hem till mig på fika sen. Plockade av mina fallfrukts äpple o gjorde äpplepaj till oss.

Hämtade hem dotter o packade lite mat o kläder till husvagnen. Sorterade resterande fallfrukt o frös in en massa klyftor. kastade ännu mer o gav en hel del till hästar.

Mötte mannen i stan för shopping med rabatt. Blev gympdojjor till både make o mig, träningströja till sonen, han har ju en hel del idrottspass på en vecka nu o varsen mössa till bägge ungarna.

Hem o kopplade husvagnen o for på camping. Vår gamla säsongscamping blev det denna gången. 

När vi kom fram var jag helt S:L:U:T!!!! La mig på sängen, masade mig upp för o äta grillad korv o somnade vid 21...


Lördag vaknade först vid 7 men kunde somna om igen- skönt! Vaknade först vid 10 snåret. AJ min rygg men låg kvar en stund o pratade med mannen om livets alla väsentligheter;-) Sen kom dottern o kröp ner en stund vid halv 11 snåret. Upp o kökade frukost, handlade lite o kollade in en fotbollsmatch.

Hade lovat en skogstur till barnen o de man lovat försöker man hålla även om kroppen inte är på bästa humöret utan stretar emot o e stel. Men ut kom vi o skönt va de o kroppen betedde sig helt okej där o då...


Njöt utanför husvagnen med en tidning när vi kom tillbaka o sen spana vi in området efter grillad fläskfile med potatis o bea.

Mös med fika o lite tiominuters matte med barnen.


Somnade återigen tidigt, så skönt med härlig sömn i husvagnen.


Vaknade innan klockan ringde på söndagen. Faktiskt redan vid halv 8 o kände att ja inte skulel kunna somna om direkt o knappt lönt då klockan skulle ringa efter en timme.

Dags o packa ihop efter frukosten o dra på fotbollsmatch längs hemvägen. 

Premiär på planen sen nyckelbensfrakturen för sonen. Lycka! men inte fullständig lycka då han inte fick stå i mål ännu;-)

När jag kom tillbaka till bilen rann all kraft o ork ur mig o smärtorna tog över. Fick bli soffan för mig hela em/kvällen sen. Straffas troligtvis för skogspromenaden.

Fick skrivit ner min adagboksanteckningar på datorn. Anteckningar som vi skall göra en vecka nu med smärtrehab.

Gjorde några valtester, emn herregud det blir ju helskumt! Nä så kan ja inte rösta! Måste läsa på mer vad de olika partierna vill!

För mig e sjukvård o skola två tunga poster! 

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards