med-motEDS

Direktlänk till inlägg 18 juni 2015

Day före

Av med-moteds - 18 juni 2015 10:18

Lämnat för sista dagen på ridlägret:-(

Donnan sa igår att hur ska ja klara mig utan hästarna hela sommarlovet;-)

Idag ska de både rida en bana med dressyr o 2 hinder samt göra teoriprov för det gröna ryttarmärket:-)

Sen ska de ha uppvisning för oss i em:-) Spännande. Ja har laddat kamerabatteriet o tänkte filma henne litegrann:-)


Har varit o handlat prinskorvar o sparris till imorgon. Om ja orkar ikväll när de gått 48h sen kräket så ska ja göra en västerbottenpaj tänkte jag:-) Gjorde den på en camping när vi hade dit ett gäng gamla vänner en gång minns den som god:-)


Men först ska ja ta de lugnt nu på fm e planen o sen ska vi till ridskolan o titta på ridlägrets avslutning i em:-)



Klippte lite på häcken på framsidan. Men fick efter en stund illamående igen. Så ja fick ge mig. Men de stärker än mer min teori att de kommer från nacken.
Min nacke har så länge ja kan minnas typ varit skum...
Minns i början hos osteopaten då sa han att.min nacke fick han jobba annorlunda me för den va inte som andra nackar. Numera efter att ha gått hos honom i över 10års tid e han "van" vid den o vet mer hut han ska behandla den. Men detta som tillkommit på sistone är ännu nåt nytt:-(
Hoppas ja får veta något på måndag o att osteopaten sen kan göra något åt de!!
Får helt enkelt bli färdig att sy några snygga överdrag till min nackkrage som ja kan skifta o tvätta efterhand:-) sydde ju en prototyp men som prototyper ofta behöver, så behöver den finliras/justeras lite.

Sonen har m lite assistans från mig nu bakat tårtbottnar till morgondagens tårta.
När mathem varit här skall även en marrängbotten bakas:-) o så pajskalet till västerbotten pajen. Så är de förberett tänkte ja nog:-)

Bottnarna är nu i ugnen, ja ligger på soffan o snart ska bi göra oss redo för ridlägeruppvisning. Om en timme smäller de:-) :-)

 

Donnan o hennes ridkompisar va superduktiga! Red ett fint kadriljprogram först o sen hoppade de bana en o en:-) Stolt mamma var jag o allt har ja på film, om än lite ryckigt o hoppigt då folk stod ivägen o ja fick justera mitt stativ;-)

 

Marrängbottnar o västerbottenpajskal blev klart o en del undanplockat här hemma. Sen orka int emin kropp ett dugg mer. Lite småillamående. Min magkatarr e tillbaka:-( Inte konstigt m tanke på all migränmedicin ja fått ta senaste tiden o så lite ipren på de:-(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards