med-motEDS

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av med-moteds - 3 maj 2015 22:45

1.a maj

fotbollsmatch så vi satte oss tidigt i bilen o styrde dit. En match, eller innan match som blev katastrof. Jag blev indragen i en sak så ja höjde rösten. Om ni minns om danmarkskaoset så var de samma puckade kvinna som drog in mig nu, men hon anklaga MIG för att ha hoppat på henne 2 ggr. ja ja hon e så sjukt ostabil i sitt mående o humör så de får stå för henne. Men de drog igång ett kaos hemma oxå vilket var mindre roligt. Mer vill ja inte skriva här.

På kvällen dök en gammal arbetskamrat o hennes familj upp utanför vår husvagn. Ja ja visste de va på campingen men va inte på hugget o leta reda på de. När de kom till oss var de skillnad. Bjöd in på en kopp java o 7 sorters kakor eller nä just de några fattiga chokladsmåkakor o så satt vi o snacka i flera timmar i vårt förtält medan ungarna lekte o sen fikade o snacka i husvagnen. Supermysigt o de behövde jag efter tidigare upplevelser från dagen!



2maj

Kände mig låg o ledsen fortsatt när ja vakna. Körde o handlade en runda för mig själv, skönt o va ensam! Efter frukost o handling la ja mig på sängen igen, supertrött. Hade vaknat av ungarna o inte sovit färdigt. Efter en stund kom mannen o la sig bredvid mig o la sin hand på min höft. Var precis va ja behövde. Kröp nära honom o så höll vi om varandra.



Ungarna lekte ju med "nya" vännerna hela dagen o ett par timmar va mannen med de 4 o spelade boll på en närliggande fotbollsplan. Undertiden vilade jag o bakade en chokladsockerkaka

Fick fikasällskap av kollegan m familj ikväll oxå:-) mys! Komstaterade att grabbarna ska på samma fotbollscup i sommar, kul för då har donnan nån o leka med!! O ja har sällskap av någon annan än bara från vårt fotbollsgäng. Är ju inte så road av de numera ....


På kvällen kom migränkänsla. Alltså ja måste va så inflammerad i nacken nu att de e helt galet:-( sonen masserade mig så gott han kunde m tejpade fingrar o så tog ja ipren o de tog bort skiten.


3maj

MIN KROPP!! aj aj aj o inga kryckor hade ja med mig. Snubbla o hade mig. Stappla mig fram o givetvis såg grannarna de o undra vad som hänt. 

Ja hoppades att min mage som stängt av sig sedan torsdagen inte skulle sätta fart nu, hade inte varit kul då det är en liten bit till toa o när den väl drar igång igen kan de bli småakut...

Fick så snällt hålla mig i husvagnens närhet hela dagen, men va gör väl de när man har toppenväder o helmysig husvagn? En god bok, en tidning o mobilen så e de kirrat o klart!


Medan vi stod o snacka m gamla kollegan innan de skulle dra börja ja gäspa o migränkänsla kom tillbaka. Försökte med ipren men denna gången funka de inte trots upprepade försök under 3 tillfällen.


Satte oss ute vid vindskyddet o bara njöt en stund o o fick fram årets början av fräknar!


Käkade tacos i förtältet o kröp sedan in i vagnen så grabbarna kunde kolla rivalmatchen- MFF-HIF

Fikade på en kladdkaka som ungarna hade bakat.


Hem o packade upp allt vi hade med oss o duschade innan sängen skrek efter mig!

Huvudvärken eskalerade så pass att ja mådde illa. Mannen min va snäll o masserade min högra skuldra/nacke så ja kunde slappna av o somna.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards