med-motEDS

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av med-moteds - 7 maj 2015 19:45

De e ja de...

Kände att ja hade en del att göra under dagen. Ska ha folk under fredagen o det var saker att fixa till de.
Blåste rejält ute o de hade lovat Regn på em. Så ut m gräsklipparen.
O sen skulle ja bara foga lite sten... som blev bara lite till o lite till o så vart de klart..
Törstig gick ja in för o dricka o så skulle ja bara ta upp de gamla trädgårdsmöblerna o fota de.
Som tur var SKREK o skaka kroppen stopp!!
Så då skulle ja efter en liten paus på stolen( för om ja la mig va ja rädd o inte komma upp igen) sätta en bröddeg o baka en kaka...
En kaka ja aldrig bakat förr till på köpet...
Att ja gick m kryckor dagen innan o skulle fixa ridningen m tösen själv förträngde ja visst!

Lämna hemmet i ett kaos t maken o åkte på ridning.
Kom hem o gjorde vit chokladmousse, hela familjen hjälpte till o få hemmet något representabelt. Sen rasa ja vid 21.

Av med-moteds - 7 maj 2015 12:50

Måndag o min gudson fyllde år


jagade åter kvinann på fk som har hand om ansökan om sjukers. Hon svara inte o de gick bara in att XX svarar inte för o lämna meddelande tryck 2, o de gjorde ja en runda o hade gjort redan i förra veckan. Så ja testa min handläggare som har min sjukpenning. Han tyckte de va märkligt att hon inte svara o kunde inte hitta något om mitt ärende i journalen så han skulle försöka jaga fatt i henne.


Hämtade ut donnans nya solglasögon m slipat glas i. ja de behövdes inte direkt idag med tanke på det genomgråa vädret, men kommer va sköna o ha framöver i sommar. Kikade inom på Lindex en sväng. Letar kjol till ett kalas vi ska på till helgen. Passade på o kollade bebiskläder till en kompis som fick sitt 3e barn- en son i lördags <3


Städerskan kom o hämtade en massa rabarber. Ja har så ja kan sälja hahha


Grabbarna for på fotboll på kvällen, vad vi täser hittade på minns ja knappt



Tisdag o jag hade läkarbesök inbokat. Egentligen för min axel o nacke, men axeln fick ja ju ha en akuttid för när den kraschade. Så nu kollade hon nacke o en bit ner i bröstryggen. Ja har styrkan o ingen nervpåverkan så de va bara o leva vidare o träna sjg va ja kan fortsatt. VId nyckelbenet ömmar jag vid lederna o muskulärt oxå så de e säkert små subluxeringar o inflammationer som far på när ja har ont där. Extra huvudvärk sista tiden antagligen inflammationer som vanligt:-( kul när man inte tål antiinflammatorisk medicin eller inte.  Läkaren rekomenderade en nackkrage. 

Hon sjukskrev mig vidare i väntan på besked från fk om sjukersättningen. o den är för övrigt redan godkänd av fk- underbart!


Körde ner till apoteket o köpte nackkrage o lite sommar reseapotek;-)

Gick inom på kappahl o hittade en kjol till söndag. Men så hade ja missat min rabattkupong hemma så ja hängde bara undan kjolen.


På kvällen var ja på föräldramöte för donnans klass på bibblan, fick lästips o sen gick vi in var klass för sig.


Onsdag

Fick ja frukostbesök av goa vännerna M o A, givetvis hade A med sin lilla bebis F. Myspysigt o så åt vi vår klassiker- microkladdkaka!

Hämta snäckan på skolan o körde ner på stan.Köpte min kjol ja la undan igår o leggings till både mig o tösen. Nu är vi klädda till kalaset!


På kvällen va de dags för kalvinknat o ja va så skakig i benen att kryckorna o ja fick va vänner. Inte de bästa för axeln.... en dålig kombo o ha ont på många ställen vill ja då lova.

Oljade ovansidan av vårt nya träbord på kvällen på ren jävla envishet. Fick hänga över de stundvis.


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards