med-motEDS

Alla inlägg den 20 maj 2015

Av med-moteds - 20 maj 2015 22:15

Tillbaka på normaldag, normalmående- göttans gött!


Lite snorig än o har kunnat snyta ut lite. Kanske har jag oxå en liten släng av den förkylning som maken kände av igår?

Bullfrukost o rensade lite ogräs. Eller ffa tog ja bort vissnade tulpanblad o frökapseln som stjäl näring för löken.

Ska ut o göda gräsmattan sen. O helst sticka några maskrosor. Hatar de blommorna i min trädgård!!

Brukar göda gräset i regn eller precis innan regn. Men så läste jag att man skulle göra det en varm dag så daggen tog upp gödningen istället, så nu testar ja det denna gången. Tycker inte ja blir av med ogräset nämligen trots ja kör stroller combi,,,, Vill ju bli av med det denna gången så jag kan köra vertikalskärare om några veckor. Gillar inte o ha en massa vitklöver i gräsmattan. Värst e när de får blommor o hummlorna älskar o va där. På min gräsmatta vill ja kunna gå barfota o känna en mjuk skön gräsmatta under fotsulan:-)


Upptäckte ett litet husdjur i trädgården när jag höll på där ute- en igelkott som så lugnt låg o sov. På kvällen såg vi den i bokhäcken o när vi närmade oss så sprang den in i buxbomshäcken. Bara huvudet kom in, men ser man inte själv så finns man inte! eller??


Körde ut stroller o drog gräset o ogräset längs husväggen från altanen sett, men några maskrosor blev aldrig stuckna.


Skrev matlista o handlelista o handlade på mathem, eller ja ja fyllde varukorgen... Körde till ica o kompletteringshandlade o glömde sedan klicka på köp knappen på mathem:-( = ingen mat till familjen to kväll:-( = ny handling på ica:-( BLÄ



Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards