med-motEDS

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av med-moteds - 26 maj 2015 23:15

i 15 år har jag bott hemifrån nu. 15år sambo med min nuvarande make. Tänk vad tiden springer fort!


Ja blir ärligt mörkrädd för mig själv då jag sitter onsdag fm o inte minns vad jag gjorde under måndagen:-O

Minns att jag på kvällen hade Fruktansvärt ont i höftpartiet. Men hade ja gjort nåt särskilt som orsakade det?


Kan minnas

*att vi fick vårt nya kärl till trädgårdsavfall. ska bli skönt o slippa köra till tippen m allt ogräs/gräsklipp o samla de på hög här hemma innan man kommer iväg...


*Att man o son var på fotboll,

*att ja va lite tveksam till de då sonens knä va helblått efter gårdagens cykelvurpa då han slog knäet o fick styret i ögat!!


Men va gjorde jag ( o dotra?) när de var iväg? 


Tisdag

Ställde in träningen då ja vaknade o hade en jobbig känsla i nacke upp i huvudet. Tog nackkragen när ja lämnade kidsen. Fick hjälpa sonens klassis m hans cykellås som strulade, körde hem o hämtade sonens o låste fast de cyklarna istället.

Handlade lite mat till kvällens kommande picnick


Fixade smultronplantor o skickade till en vän. Skickade mangolddfrö,röd sättlök, lavendel o ett litet bidrag till en odlingsbänk till en vän som har de tufft nu. Kändes bra i <3

Satte upp vindskyddet vid poolen för o försöka va i rörelse med nacken som gjorde ont.

Tyvärr hjälpte det inte utan de blev migrän m mer o mer magont/illamående. Så vid halv3  fick ja ta relpax medan sonen gjorde bulldeg la jag mig. Sov max 15 min innan de var dags o fixa bullarna m dottern.

Premiär för vanilj/rabarber bullar o mumma va goa de blev!


Trevligt som vanligt m släktträffen, en liten tapper skara på dryga 20 pers var vi denna gången. Fick fina ord från makens faster som följer mig via fb med mitt kämpande med EDS o migrän.


Rasade ihop i sängen direkt när vi kom hem. La mig m datorn o kollade ett avsnitt av sofias änglar. Jösses vad de programmen berör...


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards