med-motEDS

Alla inlägg den 18 maj 2015

Av med-moteds - 18 maj 2015 21:45

Blärk rent ut sagt för denna dagen!

Halsont lite öronont småsnorig öm i hela jäkla kroppen o TRÖTT inte lite Trött utan MEGA TRÖTT.

Så trött så att vila egentligen är det enda rätta men helt plötsligt inte finns på kartan .... så trött att det dansar massor av projekt genom hjärnan, projekt som måste göras nuuuuu. Projekt som stressar en så ja blir tokig!


SÅ vad gjorde jag då av denna dag??

JO ja börja med o surfa till frukosten, kollade upp saker osv.

Gick ut o gödade klövern med stroller combi.

Tittade på jordgubbsbänken, mätte o försökte planera hur ja skulle lösa mitt "bur"projekt till den för o få behålla jordgubbarna ifred från fåglarna utan att ha fåglar insnurrade i bärnät.

Åkte o köpte brädor till "buren" o då va klockan så mycket att ja borde kört o hämtat barnen, men nää nä ja hinner ett ärende till... så inom öb o skulle köpa dukklämmor men hittade inga.

Sonen ringde o efterlyste mig, körde o hämta upp kidsen. 

Käkade nån macka eller 2

Duschade o va såååå trött att ja knappt orka stå på benen, än mindre tänka.... O just tänka behövde jag då vi skulle vidare på sonens utvecklingssamtal...

Åkte på utvecklingssamtal som ja inte fick ut nåt större av utan börja koka o ska maila skolchefen.

Gick ut o bad mannen ta fram material till mig för o fixa "buren"

Påbörjade "buren" men fick inte rätt på de o tröttheten snurra i mitt huvud så pass att nu blev ja ledsen, inte tårar rullar på kinden ledsen för de höll ja inne. Hade ja släppt en millisekund på spärren hade de forsat! Men loppan hade kompis här.

Blev irriterad på maken för att han inte kunde ge mig tips för han inte förstod mig, blev irriterad på mig själv som inte kunde förklara, irriterad ffa på jävla EDS som tar så mycket ifrån mig.  Ja idag var en sådan dag då ja hatade EDS. Ja har annars lärt mig att acceptera livsödet som det är o är tacksam för det jag har. Men vissa dar sjunker man igenom o idag var en sådan dag.

Jag var helt enkelt för trött o borde bara lagt mig o sovit....

Det började ösregna/hagla o jag körde på ändå, ledsen o arg o förtvivlad om vartannat.

Kvällsmat o ja visste varken om ja skulle kräka eller äta typ. Va hungrig men de stod mig upp i halsen, tog några tuggor o gick ifrån, kunde sen äta lite till. va skönt m mat i magen!

Mannen besluta sig för o bli hemma från träningen, gick ut o gjorde "buren" till mig.

ÄNTLIGEN la jag mig på soffan o försökte fokusera på annat än vad som behöver göras här hemma..

O vad jag inte fixar vad som ligger på min man att fixa... Tittade på Sofias Änglar på play.

O de va precis va ja behövde!

Mannen kom in o ville sätta upp gardinstänger o de snurrade ännu i mitt huvud, men tror att aj fick rätt på höjden på stången. Behöver fler fingerkrokar för o få rätt på hela alltet.

Kallsvettades 37,6* i temp så ingen feber men kanske på väg?

Kramade mannen godnatt o sa att de va inte honom ja va sur på utan jävla EDS.en som gör att ja inte fixar så mycket som ja gjort förr. O snäll som han e så förstod han ju.

Gick o la mig!!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards