med-motEDS

Alla inlägg den 21 maj 2015

Av med-moteds - 21 maj 2015 22:30

Det kan idag vara en avgörande dag i mitt framtida liv.

Men det ligger i någon annans händer hur beslutet o därmed även en del av hur mitt liv kommer se ut.


Läskigt men så är livet som sjuk, då styr du långtifrån allt om din framtid o vardag själv. Gäller att ta kommandot där man kan;-)

Styra den del av skutan som man kan styra själv o styra den rätt.

Åt barbord eller styrbord ja vilket blir rätt? Kanske borde man lagt i backen ibland eller dragit i dödmansgrepp så det helt stannar av för en stund?!


Tungt huvud o svag nacke är ingen bra kombo o ännu mindre när tösen ska ha utedag o beställt pannkakor till fikaväskan.... Tur ja gjorde smeten i gårkväll, men ja borde även då tagit fram saker till väskan... Ja ja vi fick ihop det tillslut o iväg kom hon till skolan. Följde de in idag o fick många frågor om min nackkrage.


Sonen hostar en del, skulle tro att de är allergin som tagit tag i honom igen, så allergitablett o astmaspray innan han gick till skolan. Hoppas de lättar av det.


Besök hos tandhygienisten stod också på schemat idag. Blää egentligen, men efter är det skönt. Skulle varit där för typ 2 mån sedan men först fick jag tid till bettfysiologen på samma tid o sen blev ja sjuk på nästa tid. Lika bra o pallra sig dit idag trots ja hade ont i huvud o nacke.

Ska gå med 3-4 månaders mellanrum så rensar o slipar hon o lackar. Känns bra med den kontrollen.

Jobbigt för tunga o käke o gapa på det viset.


Vilade en del på em, sov en stund också innan det bar iväg på ridning. Dressyr på den lille vite i stora ridhuset. Fick lämna vid kvart i 6 o köra hem illa kvickt o ta en snabbdusch o slänga i mig en laxbit m majjo. Fick ont i magen så där magkatarrigt o senare blev jag gasfylld i hela magen.

Åkte på möte på skolan. Som vanligt slingrar sig rektorn rätt friskt. 

men vi fick veta att grabbens klass nu har en ny lärare tillsatt inför höstterminen. 

Vi gick på honom rätt friskt elelr ja även läraren i sonens klass indirekt jag o ffa en annan mamma ang iup o omdömen osv.

ups ups vi lär ju inte va poppis nu, emn de får vi ta helt enkelt. Barnens utbildning är viktigare!

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards