med-motEDS

Alla inlägg den 15 maj 2015

Av med-moteds - 15 maj 2015 22:05


15maj
Väcktes av makens puss vid 6snåret.
Ganska pigg för klockslaget. Surfa lite o somna om.
Vakna halvt t liv när sonen kröp ner hos mig.
8:45 kom Gomorron sms från tösen.
Trött men vakna till liv. Surfa. Försökte vila mer. Bredvid mig snusade sonen så gött.
Strax innan halv 11 gav ja upp morgonmys m honom o klev upp.
Käka frukost o va på toa. Hann o ta ut stolen o sitta i solen en stund innan ja återigen kikade in vid 12 !!! O DÅ var han vaken...
Låg o snacka på sängen en stund.
Satt sen ute i solen o läste medan han kollade film.
Bakade tårtbotten t kidsen o senare även smörgåstårta.

Passade på o sitta ute o slipa fötter o tånaglar. Blev riktigt fint. Bara nagellack som fattas för ok fötter. Ska smörja m mer fotsvamp salva oxå. Hoppas hudflagorna ger sig då. Naglarna får ja fortsätta slipa. De blir aldrig bra vad ja än gör med de:-(



När mannen äntligen kom vid 16 hade ja fått massor av sms från donnan som hade de toppen i skogen m morfar.
Vi åkte ner t byn o hämtade ut beställt b bruk som vi ska foga om grillen med. O sen t blomsteraffären för inköp av blomster t bror.

Grillade fläskfile t kvällsmat o sen gick vi en skogsrunda. Blev dock lämnad själv o tidigt stadie då de andra 2 gick på upptäcksfärd. Ja plocka lite kvistar, gräs osv som ja sen använde som utfyllnad i buketten t min bror:-)

Fick rejält ont på utsidan av höger vrist/början på smalben typ när ja gick.
Fogen mitt fram protesterar oxå nu. Annars gick de över förväntan! Ingen lång skogspromenad direkt men dock en promenad o lite backar längs stigen.

Nu ligger ja på sängen o bloggar. Ska läsa i min bok. Tror snart ja kryper ner. Pågarna är o duschar, ja tar min i morgonbitti:-) hoppas vakna upp så pass i tid o pigg att ja orkar o hinner fixa mina naglar oxå. Blommor e klara, smörgåstårta o tårta ska dekoreras. Men kanske först hos min mamma???
Tänkte shoppa innan kalaset så vi ska komma o väg vid 10 är planen...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards