med-motEDS

Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Välfylld helg!

Av med-moteds - 16 september 2014 10:42

Så vart helgen kommen då vi skulel på 25års fest o min nya festklädsel skulel få komma till användning.

Va osäkert in i de sista om vi skulle komma iväg då ungarna va lite småkrassliga. Min kropp var inte helt med på noterna om fest, men hjärnan o hjärtat ville så gärna! 

Jobbig huvudvärk som jag försökte bota med extra alvedon 665 o ipren. Lugnade sig åtminstone.

Tänkte ta de lugnt o förberedde lite smått under dagen. Strök blusen, målade naglarna osv.

Duschade ju o fixa mig klar o hade osm sagt helt ok med tid o ändå svettades ja som en gris. Precis som om jag stressade rundor som en tok. Höll på o bli knäpp!!  E de EDS.en som stället ill det där eller är det fortfarande biverkning från medicinen? Ja blir så svettig att de pärlar sig riktigt i pannan o ryggen o mellan brösten samt i nackan (ffa om håret e nere) blir alldeles blött:-(

Planen va o ha de mesta håret nere men den planen fick ja ge upp just av svettorsak:-(

 

Vilade så klart in i mellan för o samla krafter till kvällen.

 

Vid halv 4snåret lämnade vi barnen o begav oss på förfest hos en annan av mannens kusiner, trevligt!

 

Festen sen va grymt trevlig o lättsam o jättegod mat! Hoppas att födelsegrisarna va lika nöjda som vi när vi begav oss hem vid halv 11 snåret för att jag skulle orka o köra hem. Att sitta 98% av tiden på en hård stol e ingen hit för en edskropp, men glädjen o så där tog överhanden.


Hem o försökte somna snarast möjligt,men kroppen smärtade dels en del o dels så började mannen o jag snacka en massa... inte så smart m tanke på att klockan skulle ringa vid 7 snåret dagen efter...

Sov nog gott på natten iallafall.


Vaknade av klockan o va inte jättepigg, men skulle vi komma iväg till ELMIA som planen var så va de dags o komma upp!

Fick avrapporteringssamtal från farmor på morgonen, barnen mådde ok o kunde stanna hos henne under dagen.

Vi klev upp o fixa oss iordning. Fyllde en termos m vatten o tog neskaffet med oss o drog till vallokalen.

Dags för "plikten kallar"  

 

Körde sen via bageriet o handlade med oss frukost som intogs vid en rastplats längs vägen. Ja körde då jag sitter bäst i det sätet. Ja åkte på ren o skär vilja!

När vi närmade oss Elmia ringde jag en polare från Stockholm som vi visste var ner men skulel åka hem då på fm. Men då svarade en annan kompis i luren, en Alingsåsare som vi hade bestämt o träffa där uppe. Nu blev de en snabbdejt med de allihopa samtidigt på campingen vid Elmia. Ringde sen en fd kollega o han fixade fribiljetter. Fick lite småbråttom när vi insåg att mässan stängde 16 o vi kom 12.30

Medan mannen parkerade kollade jag in vilka montrar som var intressanta o ringade in dem på en karta, här göllde de o va effektiva!

Givetvis var prio 1 på KABE o där fann vi så klart vår drömvagn... synd bara att prislappen inte stämmer m vår plånbok.

Liten bild av en del av drömmen  

 

Kollade in Adria, LMC(lite snabbt då de bara hade bilar), Polar (som oxå hade en nice vagn!), Knaus( hade samma planlös som kaben), lite tillbehörsmontrar som kama, svenska tält osv. Solifer som hade misslyckats totalt m sina vagnar, fy så fula!,o så givetvis hobby, Ja de va väl vad vi hann med. Fick ett snack med säljaren av vår förra vagn, han va absolut sugen på o räkna på en ny vagn åt oss , konstigt....

 

Så va de dags o bege sig hem o mina smärtor kom ifatt mig. Vågade inte ta av skorna då ja inte skulle fått på dem igen då. Kände hur det sprängde o pulserade i hela fötterna o fotlederna, ffa höger gjorde grymt ont! Mannen fick köra hem så jag kunde flytta runt på sätet bäst kroppen behövde.

 

Hämtade upp ungarna o kröp ner i sängen tillsammans med dottern o hennes skolläsbok. Hon läste några sidor för mig o sen läste jag något kapitel för henne innan vi båda va så trötta att vi slocknade. Jag med vetekudden vid min högra fotled.

 

En härlig helg var till enda o nu väntade enbart straffet för dessa roligheter.....

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards