med-motEDS

Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Studiedag, rehab o lek

Av med-moteds - 19 september 2014 08:19

Sovmorgon för barnen- klockväckning för mamman

Slapp fm för ungarna- rehabtimmar för mamman

Ja så såg denna studiedagens första halva ut.

När jag kom hem var trädgården full av ungar. Det spelades fotboll o det cyklades. Känns så där att här e fullt med ungar o inte bara grannbarnen utan även deras kompisar när jag inte är hemma. Alltså när barnen är själva hemma...

Får nog sätta oss o komma överens om lite regler för hur sånt ska funka nu när barnen ska ta sig hem själva lite under mina rehabveckor.


Dottern for iväg o lekte med klasskompisen M efter en stund, men ganska snart stod de här för o provrida loppans trähäst...

Själv va ja så trött men kände att ja skulle kämpa emot o sova om de gick så ajg bakade en äpplekaka i braspannan. O så fick ja ta tag i en massa måste samtal som dök upp nu huxflux

* Kontakta af om datum o klockslag för rehabmötet - mailade honom om de.

* Kontakta eds sjg om tips på hemövningar - lyckades få fatt på hennes mail o mailade henne!


O bäst som ja  satt vid datorn plingade de i inkorgen o fick autoraplay att  adressen som jag hade till af handläggaren  inte fanns.... Jag hade ju kopierat av den från tidigare mail så vad felade??

Ringde växlen, kopplades bort, ringde igen o nådde fram. O nä de fanns ingen med de namnet på AF längre...

Fick kopplas till nån telefonhandläggare som såg att jag fått ÄNNU EN NY handläggare den 19augusti... Inget som någon talat om för mig. O denna NYA hon skulle va anträffbar först efter 12 på måndag. Känns i lite försenaste laget... Snubben ja snacka med ringde upp mitt afkontor o fick veta att hon jobbade o mailade över alla hennes uppgifter till mig. Mailade henne att det var superviktigt att hon kontaktar mig snarast!


SÅÅÅÅ trött jag kan bli alltså!!

Förberedde min FK handläggare om att de skulle bli möte v 43 för längesen o nu ska han va pappaledig så ja fick ny handläggare där. jaha lönt ja förberedde honom typ. men ja den nye kunde de datumet iallafall.

Förberedde min AF handläggare samtidigt på samma sak o så slutar han o meddelar inget, lämnar inte över tiden till nästa utan där står jag nu o ska försöka få fatt på henne o hoppas hon kan den tiden o e samarbetsvillig. 


Lönt o förbereda för o slippa kaoset när det är viktiga tider, ehh nä uppenbarligen inte! MEN ingen kan skylla på att JAG INTE meddelat, för jag vet att det finns inskrivet i mina "journaler" på bägge ställen att jag så fort jag vet datum o klockslag skall meddela men att det kommer ske i slutet av v 43!! Men VEM är det som drabbas av detta?? jo JAG!!!! jag som får göra om proseccen, jag som får stressa o leka detektiv för o få fatt på folk , jag som blir utan folk på mötet om det inte går o få ihop. Kul?? NÄÄ verkligen INTE!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards