med-motEDS

Direktlänk till inlägg 19 september 2014

FREDAG!!!!!!

Av med-moteds - 19 september 2014 11:00

Tjihoooo fredag, dag innan en hel helg hemma i huset! Gu va skönt de ska bli! Vi har massor av småfix som behöver fixas här inför hösten. Ska få ordning vid cyklarna i garaget, skriva upp färgkoder o slänga gamla färgburkar, få ut saker i boden o få ordning där. Laga gungställningen, göra poolen vinterklar, lägga lite plattor, laga stupränna som e trasig, plocka in frukt osv osv.... 

Kör fotbollsmatch ikväll så inte ens de kommer att komma in o störa i helgens schema! 

O premiär i målet sen skadan för sonen! wihooo o nervöst samtidigt. Hade nog tänkt mig o stanna hemma o vila mig egentligen, men kan ju inte missa premiären även om ja kommer sitta med nerverna utanpå kroppen....

Tänk de innebär att de e 8 veckor sedan de va "lite" kaos o idag är det 8 veckor sedan jag klämde mig i stolen o fick detta märke:             som nu ser ut så här:             envist som tusan o läka visst. Undra om ja kommer ha nåt märke där för alltid kanske?


Barnen är lämnade i skolan så klart o själv försöker jag vila lite o kurera förkylningen som inte direkt visar sig i snorig näsa utan mer en irriterad hals o öronont.

Måste ta mig ner till af oxå o jaga tag i handläggaren, för hon behagar ju inte svara på mailet jag skrev i förrgår. Irriterar mig rejält!! Inga pluspoäng för henne inte! o så frå ja hämta ut lite ny medicin, den börjar sina här hemma.


Uppdate:

Tvingade mig in i duschen o for ner på stan. Va lite väl vingligt när jag köpte P biljett så kryckorna fick hänga med till AF. Komme rupp där o frågar efter min handläggare. Döm om min förvåning när svaret blir: De är på planeringsdag hela kontoret, vi är här från ett annat kontor för akuta ärenden....

Ja höll på o fara i taket! Fick snabbt förklarat läget o då fick jag komma in till hans kollega som är rehabhandläggare i grannstaden. Hon frågade massor om EDS, var verkligen intresserad. Menar du allvar när du säger att d einte finns nåt o göra för o stoppa de, de e ju fruktansvärt fick jag bl.a höra.

Hon skrev o skrev i min akt, så pass att systemet plingade att hon skrivit för mycket;-) Men nu har din handläggare en påminnelse iallafall så hoppas jag att hon verkligen hör av sig på måndag sa hon.

Gick ut o in på apoteket o än en  gång får man bevis på att synliga hjälpmedel gör att man ser "sjukare" ut. En i personalen som brukar heja på mig kom fram o fråga om hon kunde hjälpa mig o när ja sa att ja bara vänta på recept så fråga hon va ja hade gjort. Berättade återigen om EDS.

Hem o hämta dotra o sen kom sms om att sonens nya grejer från www.unisportstore.com hade kommit så ja for o hämtade dem. Stoppade tröjan i maskinen o la hans handskar på hans säng. Så när han kom hem bad ja honom bädda sängen... Lycklig son! Men tröjan kom visst inte med idag sa jag;-) lite små besvikelse blev de ju allt. Han ville ju ha de nya kläderna på matchen;-) Men lycken blev större när ja hade gömt den i träningsväskan sen;-)

En kortvarig lycka dock då infon på deras hemsida visade sig vara fel o tröjan inte hade några armbågsskydd...

Ringde upp dem o var ganska irriterad då de klöddat en hel del sista beställningarna. Men visst de har löst de hyggligt efter att man stått på sig. Så nu fick sonen använda tröjan på matchen o sen kunde vi skicka tillbaka den o köpa en ny. Han lovade kontakta Puma om vilka tröjor som har armbågsskydd o återkomma till mig!


Matchen blev mot ett av sveriges bästa tösalag! Sonen tog en hel del bollar vill ja lova o han kastade sig som om han aldrig skadat sig! Fick sig ett rejält knä på högra höften som resulterade i tårar o rejält blåmärke o en hånflinande tjej som gjorde de- osportsligt! Men nyckelbenet klarade sig:-) o en förlust på 3-2. Fick veta sen att de ansåg att vårt lag va de bästa motstånd de haft på länge o föräldrar kom fram o sa de va en bra match! Några av våra killar körde gentelmannastilen o vågade inte ta i mot töserna. Hade de spelat som de brukar kan ja garantera att de åtminstonde blivit lika eller en vinst för pågarna.


Ja va så slut efter dagen att ja gick o la mig innan 21...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards