med-motEDS

Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Segis

Av med-moteds - 24 september 2014 23:45

Tankar som snurrar, virrar rundor o stör sig.

O precis när man ska slumra till så är de där o knackar på igen. Hoho duuu, glöm nu inte bort o kolla upp ditten eller fixa datten. Glöm nu inte fundera på hur du ska fixa rehab, hur du ska lösa transporten .....................................
........    .................................................

       ....

Ja så där funkade min hjärna imorse när den vaknade halv 6. HALV 6 när jag inte ens ska iväg idag, bara lämna barnen= en lugnare morgon. WHAT liksom!!

Ja fördelen med att de va en dag ja skulle va hemma var ju möjligheten att vila o ta en tuppelur.


Åt fukost i lugn o ro, beställde ungarnas skolfoto för året o tog in posten.

Försökte sova på fm, men somnade inte trots ja låg skönt i soffan med filten om mig. Efter jag hade hämtat dottern  hade jag fått veckans Allas o la mig åter i soffan o oj vilket sömnmedel! Somnade o sov gottigt,  hörde när sonen kom hem så ja måste somnat in efter det. Vaknade o va inte redo att stiga upp utan ville somna om. Tursamt nog gjorde ja inte de utan slumra bara o så säger dottern " kan synen försämras" o när hon säger de kommer ja på DET!! Jag har ju tid hos optiker för kontroll av min syn kl 16. Klockan är då 15:40 o de e helt omöjligt o få min kropp ur soffan.... tog typ 10 min innan ja tvinga upp mig, bytte brallor, fick på en bh o borstade gaddarna. Var e mina gamla brillor??? de skulle ju med ner... Hittade förr förra o förr förr förra men först inte de nya, sen dök de upp men ja glömde lägga de i väskan vilket ja kom på när ja börjat backa ut bilen. Tröttmössan va på o benen fick sota o springa in o hämtad  dem. Kom ner några min sent men fick toppen hjälp av 2 olika personer. Som tur var hade optikern en kund inne fortfarande ås ögonen hann o vakna till lite innan kontrollen...

 

Fy va de e jobbigt o kolla synen, ja spänner ögonen o nacken, fick be om en liten nacksträckarpaus;-)

O när vi hållt på en stund frågar han om jag varit med i nån olycka med ögat ehh nix, fått nån pinne i ögat? ehh nää okej... Han grubbla o så fråga ja om va som felade o han förklara på nåt vis att bägge ögonen ska se lika efter korrigeringar men de gör inte mina. o de borde de verkligen göra i min ålder. Annars tydde de på en skada. Hos äldre kunde de bero på grå starr men ja va för ung, men han kollade iallafall. Så ja den där MR  edse visst där o drar o har sig i musklerna oxå så att ögat blir ojusterat. Han får korrigera med glasen bäst han kan o hoppas att de funkar för mig. Kollade lite bågar o en av killarna hade ju beställt hem lite olika bågar till mig, juste!

Nu har jag 3 par hemma o kikar på så får vi se vilka som ja ska få mot några lusentappar i byte... 

 

Möttes av en lycklig dotter- Mamma ska ha glasögon!!! tjihooo ja tur att nån e lycklig över de;-) ja maken tycker i o för sig att ja ser så smart ut i brillor oxå....  tror nästan ja valt o se osmart ut o slippa brillor om ja fått välja men nu får ja inte de!

 

Bakade en äpplepaj till kvällens premiär av bonde söker fru. Barnen ska få sitta uppe o kolla detta premiärprogram. Dottern har ändå såna insomningsbekymmer nu. inne i nån jobbig fas där hon säger de känns som om hon ine ska kunna somna o gråter... Igår bytte vi taktik o lät henne va uppe längre så hon e jättetrött när hon lägger sig o de kändes lugnare. Visserligen maken som tog den nattningen så ja har inte full koll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards