med-motEDS

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

tisdag

Av med-moteds - 30 september 2014 18:45

Migrän time vid 4-5 tiden. Tog relpax o somna om igen. Hade ont i skelettet o leder när ja vaknade. Stel o öm. Fick väcka barnen o be dem fixa lite mer själva idag. De gick bra o ja fick i mig frukost o hann tom gå på toa efteråt.
Lämnade dottern vid skolan o tuffa vidare till rehab. Mådde lite småilla o tog m vattenflaska.
Hade hoppats på den sköna fåtöljen på PTt men den va upptagen. Satt i en annan med en V kudde framför mig. Jäspade järnet o blundade mycket. Trött!
Pratade ännu mer om tankens verkan. O hur tankar kan hjälpa till att få en att tex koppla av. Ja tänker ju tex på farmors gamla piano när vi har avslappn. På PTTn.


Basal kroppskännedom. Jobbigt att lägga jämn belastning på fötterna. Mina fötter pronerar o när ja ska stå rakt känns de jobbigt i knäna oxå. Fick ta på mina skor.
gick lättare då. Att sen stå med raka knän eller lätt flexade är svårt för mig som brukar stå med översträckta knän. Men nyttigt!


Efter BK hade vi teori m. at. Tittade på städredskap bl.a Jag fick ont långt ner i magen på hö sida. Knivhugg in i mellan. La vetekudden från axeln ner till magen. Åt min lunch men inte allt..mådde bra förutom smärtan. Tankar på blindtarmen kom så klart....
hoppas verkligen inte de är den.

På sjukgympan kände ja inte direkt av magen o trodde de hade släppt. Så var tyvärr inte fallet:-(
Vi började med bk pass där oxå o ja blev upplyst om att min högra axel var mycket högre än den vänstra. För mig kändes de tvärtom! Men är helt med på att den känslan är fel då ja har ont i höger. O smärta gör ofta att man drar upp mer o får mer spänningar= mer smärta....
Gjorde sen några olika övningar som sist där vi räknade antalet gånger vi fixa en övning. Lite avslappning in i mellan o ja fick ligga på britsen för första gången. Blev med en tjock madrass på. Tankarna snurrar under av. Annars skönt. Testade Is som smärtstillare i nacken o de va riktigt skönt. En sak som ja aldrig testat här hemma, emn tog chansen nu! Ja tar alla chanser att testa diverse olika saker för o se vad som passar mig o vad som kan hjälpa mig!

Efter träning blev ja supertrött o va tvungen o lägga mig en stund. Höll på o somna. 

Körde bortom ortopedtekniska o lämna remiss om fotortoser. Läkaren hade skrivit kronisk smärta som orsak men kollegan t receptionisten frågade vilken diagnos o jag sa ehlers danlos syndrom o då kunde de ändra de i min remiss o ja får ortoserna gratis. .Tänk va viktigt de är Hur o vad läkaren skriver på remissen!!!

När ja kom hem satte ja mig direkt i soffan en liten stund innan man o dotter kom hem.
Mannen skjutsa ner oss på stan. Lämna sonen på trummor, beställde glasögon o hämtade dotterns penny girl.

Hem i soffan o ja somna visst en stund!!
Smärtan i magen fortsätter till o från. Både längre ner men även en runda kraftigt strålande högre upp vid 7. Massor m gaser o hoppas de beror på de!.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av med-moteds - 4 januari 2017 13:01

När andra skriver årssammanfattningar kör jag en 4månaders summering av september-december 2016. Bloggtakterna har varit som bortblåsta, vilket jag så klart ångrar nu i efterhandL Inte ens min migränkalender har jag fyllt i som jag borde. Jäkligt t...

Av med-moteds - 31 december 2016 13:00


1december äntligen fick jag till att fastande komma ner till vc o ta B12 o två magsäcksprover. Loppan ett par timmar i skolan. På ridningen fick loppan testa en av fjordingarna. Efteråt va hon HELT slut. Röd i huvudet o matt. Hon o pappa fick gå o ...

Av med-moteds - 30 november 2016 12:45


1november var ja o snäckan inne på pedodonti för koll av hennes 3:or bl.a Därefter åkte vi på min akupunktur. Bägge kidsen var med för sen susade vi upp till mormor o morfar. Bytte däck på bilen o lappade stenskottet. Donnan något snuvig   2nov...

Av med-moteds - 31 oktober 2016 09:00

1oktober besökte vi svärfar med en present o fika inför hans födelsedag. Vi kan inte komma den dagen han fyller.   2oktober pälsade mannen o jag på oss o drog i lite regn in till storstaden o deras folketspark på barnloppis. Men hjälp vad folk ha...

Av med-moteds - 30 september 2016 12:45

1september skulle son o man samla hönor åt klubben, men se sonen blev i sista stund inkallad på match så mannen fick äran att åka själv;-) Undertiden var ju så klart loppan o jag på världens bästa plats- ridskolan!   5september ringde de i min ...

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards