med-motEDS

Alla inlägg den 3 mars 2015

Av med-moteds - 3 mars 2015 10:51

På söndagkvällen for det på mig en känsla i halsen o näsan som sa att nu var de nog dags för förkylning...

o på måndagmorgonen var förkylningen ett faktum.Lite rispig i halsen o rinnande näsa.


Satt vid datorn o så fick ja ett ryck att åka o köpa ballonger o servetter till sonens kommande kalas o passa på o köpa hans skalkläder. Tänkte bäst o fixa nu medan ja e kry nog o fixa de, man vet ju aldrig om förkylningen komme rinnebära feber osv.

Sagt o gjort, in i duschen en snabbis o sen körde jag iväg.


Köpte först dessa servetter på clasohlson.     Tänker ju köra kalaset i blått o vitt då de e favvolagets färger... Men gilla inte riktigt den blå färgen, men för 15kr så;-)

Kom sen in på BR o hittade detta motivet    fast som servetter som oxå fick följa med hem o blev poppis hos grabben. På br köpte ja även ballonger.


Stadium o köpte skalset från everest till grabben. o så in på plantagen för o köpa ranunkler i snitt, men de hade de tyvärr inte:-(


Hem igen o ner på apoteket o handlade bl.a coldzyme till min förkylning.

Hämta kidsen o fortsatte leta efter tösens brillor som var puts väck... Hittades som tur var på kvällen, på golvet under skrivbordet:-O Men de var hela o de var huvudsaken!


Lite läxfix osv, nån tvättmaskin osv.


Öronen sprakade bra på kvällen när vi kollade på tv


Tisdagen vakna ja mer snorig o näsan rinner, vä örat gör lite småont o de sprakar så där gött;-)

Chatta m en vän på fm innan ja begav mig ut o satte batteri i termometern som sitter i varmbänken. En varmbänk som enl termometern inte är så varm... så där en 14,6* men å andra sidan säger den att de 14,5*ute medan våra andra termometrar säger att det är 7,9*ute.... Så ja nåt måste ju va knas m den termometern... typiskt för den e helt ny!

Vinden var kylig o vi glömde skalisarna imorse till skolan då vi försov oss.... Körde bortom o lämnade ett par till tösen o vidare o skulle hämta ut matavfallspåsar, men de öppna visst först 13 idag, vidare för o köpa jord men tji fick ja för ska man handla behövs plånboken... o den låg visst kvar där hemma!

På väg till jordköpet kom ja på de; ja har GLÖMT att de e tisdag= träning idag.... ops ops.... o inte meddelat mig heller...ja ja så dags nu;-) tur fler tränar samtidigt;-)


Så här ser det ut på mitt bord där jag har mina förkultiveringar

O så här ser det ut i pluggboxens ena kant...

Vet inte om de e huvudsalladen eller tomaterna som fått sån fart.... Får nog köpa mig en växtbelysning för att de inte ska rangla iväg.... Ja ja när de kommit mer än hjärtbladen får ja knipsa av så e förgrenar sig istället o sen kan de flytta ut i varmbänken där de får mer ljus oxå.    


När mannen kom hem åkte vi till granngården o köpte hem plantjord o trädgårdsjord. Vill ah in de i garaget o få upp nån mer normal temp på de innan de ska i varmbänken annars kyler de ju ner gödseln totalt...


Mannen känner av att han slutat m sin medicin nu vilket känns olustigt, han får ringa hjärtdoktorn imorgon o hoppas han ringer upp snabbt.

Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards