med-motEDS

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av med-moteds - 4 mars 2015 10:02

ja de e så min dag har startat o ja antar att den kommer fortsätta i samma spår. Undertiden fixar jag med tvätten, tar en paus vid datorn eller i soffan för ryggen skriker aj som fan när ja pysslar med tvätten idag. Men de tänker ja inte bara acceptera!

Vi ska få städat imorgon så jag måste få undan så mycket som möjligt under dagen idag. helst ska här va clean när mannen kommer hem, varför?

Jo för vi ska in till barnsmärt iem på på väg dit tänkte ja inom clasohlson o köpa en  lampesladd för o tillverka en egen växtbelysningsarmatur.... Ni ska få se!

Hittade nämligen en som säljer ledlampa till växtbelysning för 150kr på blocket, ja chansar o hoppas att de funkar;-) Känner att mina plantor nog skulle vilja få lite mer ljuse för o må bra.

O på vägen hem från sjukan tänkte ja att vi skulle passera en som säljer ut gamla fönster. Riktigt ruggigt slitet ser de ut, men de e nästan de ja e ute efter ju till min drivbänk;-)

haha galen Ja a nä- eller?


O sen e de egentligen så att mannen skulle behöva komma iväg på deras fys o teoripass ikväll på fotbollen, men ja min hälsa får helt enkelt gå före de så vi får se va ja orkar få undan under dagen!


Satt ut en annons på blocket oxå, borde rengöra lite skalkläder o skor o sätta ut till försäljning oxå, men nä ja får ta atg i hemmet först o främst o hinna vila in i mellan.


Nu skiner solen här, underbart! Tror ja ska passa på o gå ut o titta till varmbänken o lapa några solstänk  



UPDATE:


Kom aldrig ut då den ENORMA tröttheten överföll mig.La mig på soffan med ett gäng tidningar som behövde rensas ur. Men kom aldrig till ro trots att ja verkligen försökte somna en sväng. Typiskt. Ringde mamma o snacka m henne o så blev ja hungrig, åt lite vetebröd, bra lunch *not*

I bilen på väg t skolan blev ja tröstig o drack bubbelvatten o sen mådde ja skit. skakig, hjärtklappning/hög puls, illamående, konstig i magen o trött, matt. Dottern laga makaroner o korv t mellis o ja åt lite som lunch oxå, men nä de va jobbigt. Fick lägga mig en stund o först när ja blunda lugna de sig lite. Velade in i de sista om ja skulle köra iväg eller ej

Tog mig iväg o plötsligt rapade ja till så häftigt att de nästan kändes som aj skulle kräka.., skulle ja vända hem??? Best'mde mig för o köra till en viss plats, va de ok skulle ja fortsätta, annars vända. De va ok, men strax efter kom en till sån rap... 
Som tur var lugnade det sig sedan!

Mötet gick bra o de blir nu ett teamslutmöte som vi ska kallas till om några veckor.

Vidare till clasohlsson o köpte    fast utan lampan. Tyvärr var en tänkt till taklampfäste så jag fick köpa en stickkontakt o får klippa av sladden o montera en stickkontakt i andra änden istället. Men de ska ja nog reda ut;-) Hade ju tom en 4a i elkunskap på gymnasiet o de e ju bara nåt är sen ja gick där... eller??  

Vidare till han som sålde fönster o hjälp vilket fint gammal fönster, me love! Men de va precis på de berömda håret som de gick in i bilen med packmaterial runt om för o inte skava i bilen....

Grannen hjälpte oss ut med det när vi kom hem. 

In o käkade kvällsmat o plockade lite till innan ja hamnade i soffan o mannen o pågen for på fysträning. Sen åkte donnan o ja o hämtade hennes nya skor som kommit till posten o likaså ett gäng böcker från bokus. Skalbyxorna blev vi utan då vi kom efter stängningsdags;-)


Presentation


Välkommen!
Bloggar om livet med EDS & om min familj. Skriver anonymt o hoppas att läsare som känner/ vet vem vi är respekterar o undviker namn i kommentarer som jag annars blir glad för!Vill du veta mer? Klicka på "visa presentation"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards